معرفی نژاد لاکن (Lacaune):
​​​​​​​
منطقه ی Lacaune در جنوب فرانسه، منشاء نژاد گوسفند لاکن (Lacaune) می باشد. این گوسفند در تولید و فروش لبنیات به طور گسترده در فرانسه مورد استفاده واقع می شود. این نژاد در فرانسه جمعیتی بالغ بر 800000 میش دارد.

شایان ذکر است که شیر حاصل از این نژاد غالبا در تولید پنیر Roquefort در فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد. نژاد Lacaune مدت زیادی است که به عنوان یک گوسفند شیرده در فرانسه استفاده می شود. این در حالي است که تا همین اواخر شیردهی از ویژگی های مطلوب نبوده است.
​​​​​​​
در اواخر دهه 1960، به طور متوسط تولید شیر در هر گوسفند ماده تنها در حدود 70 لیتر در طول دوره شیردوشی دستی (و به استثنای دوره کودک شیر خوار بره) در سال بود. گفتنی است که در اواخر دهه ی 1990 تولید شیر تا 280 لیتر در سال و تا 400 % افزایش یافته است. Lacaune در حال حاضر یکي از پر بازده ترین نژادهای گوسفند شیر ی در جهان است. این نتیجه در مقیاس بزرگ، برنامه انتخاب دقیق سازماندهي شده توسط یک سازمان دولتی فرانسه، که شامل تلقیح مصنوعی در چندین میلیون میش در طول سال، و یک آرایش وسیع از حمایت دولت برای ضبط عملکرد فرزندان در مزارع گسترده می باشد که این امر با توجه به تولید شیر و توسعه دانش در مورد مدیریت حیوانات و تغذیه برای تولید شیر گوسفند، عملي شده است و طبیعتا بسیاری از کشاورزان تمایل فراوانی به شرکت در این برنامه و استفاده از نتایج علمی بدست آمده آن، خواهند داشت.​​​​​​​
لاکن فرانسه به عنوان یکی از برترین گوسفندان دومنظوره شیری گوشتی در کنار آصف تنها نژادهایی هستند که در طی مراحل متمرکز اصلاح نژادی ۴۰ سال اخیر توانسته‌اند به سیستم بسته صنعتی راه یابند و سطح تولید خود را به مرحله‌ای برسانند که قادر به برگرداندن هزینه خوراک متراکم و سرمایه‌گذاری اقتصادی باشند.
این‌ نژادها در ۸ الی ۹ ماهگی به سن بلوغ و تولیدمثل استاندارد رسیده، به طور متوسط ۷۰ درصد دوقلوزایی دارند ‌و طول دوره شیرواری از ۵ الی ۱۰ ماه در سال قابل مدیریت است. تولید شیر ۳۱۰ الی ۳۳۰ کیلوگرم در ۱۵۰ الی ۱۶۷ روز (۱/۹ الی ۲/۱ کیلوگرم در روز - ۳۰۰ الی ۴۴۰ کیلوگرم در سال) و بره‌ها از افزایش وزن روزانه ۲۸۰ الی ۳۳۰ گرم در روز برخوردارند. ترکیب بندی لاشه در سطح گرید A اروپا، بدون دنبه و چربی اضافه است و راندمان لاشه ۵۰ الی ۵۳ درصد می‌باشد. طول دوره اقتصادی متوسط ۶ سال و فاصله بین هر زایش ۸ الی ۹ ماه مدیریت می‌شود.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید